Zajęcia Reformer i Wunda Chair

Zapraszamy na zajęcia na Reformerach w grupach 3-osobowych oraz indywidualne. Na zajęciach indywidualnych wykorzystujemy dostępny w studio sprzęt, czyli Reformer, Wunda Chair, Pilates Arc oraz małe sprzęty typu wałek czy Pilates Circle.

Reformer to najpopularniejszy i zarazem najbardziej uniwersalny sprzęt do ćwiczeń Pilates, na którym możemy wykonywać szereg ćwiczeń od najbardziej podstawowych do bardzo zaawansowanych.

Na reformerze pracujemy w różnych pozycjach; leżącej, siedzącej czy stojącej. Istotną zaletą pozycji leżącej jest to, że odciążamy kręgosłup angażując równocześnie właściwe mięśnie. Powoduje, że niektóre ćwiczenia, takie jak na przykład foot work, łatwiej jest wykonać na reformerze niż na cadillacu czy wunda chair.

Obserwując pozycję leżącą klienta na reformerze, nauczycielowi łatwiej jest wychwycić niewłaściwe ułożenie miednicy i kręgosłupa czy też dać wskazówki co do właściwego zaangażowania odpowiednich mięśni.

Reformer idealnie nadaje się między innymi do rozciągania przykurczonych mięśni tylnej części ud, zginaczy bioder czy przywodzicieli.

Czy każdy może ćwiczyć na reformerze?

praktycznie tak. Jeśli obawiasz się, że trening na reformerze nie jest dla Ciebie, porozmawiaj o tym z nami przed zapisaniem się na zajęcia. Każda osoba zgłaszająca się do naszego studia, zobowiązana jest do wypełnienia formularza zgłoszeniowego. Dzięki zawartym w nich informacjom, nauczyciel jest w stanie dopasować ćwiczenia do klienta, uwzględniając ewentualne przeciwskazania.

Czy muszę znać podstawy Pilatesu, by zacząć ćwiczyć?

dobrze jest znać podstawy Pilatesu, jednak nie jest to warunek konieczny. Bez względu na to, czy zapiszesz się na zajęcia indywidualne, czy grupowe dla osób początkujących, nauczyciel wprowadzi Cię stopniowo w świat reformerowych ćwiczeń. W pilatesie obowiązuje specjalny porządek ćwiczeń tzw. order. Dzięki niemu trening ma sens i pozwala na rozwijanie swoich umiejętności.

Czy trening na reformerze jest trudniejszy niż trening na macie?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W niektórych przypadkach jest zdecydowanie łatwiejszy, a w niektórych wymaga większego zaangażowania mięśni i większej stabilizacji. Nie można na nim oszukiwać.

Typowym przykładem jest ćwiczenie Short Spine, czyli rolowanie kręgosłupa do pozycji odwróconej. Niektóre osoby nie są w stanie wykonać tego ćwiczenia na macie. Na reformerze jest zdecydowanie łatwiej z powodu zainstalowanego na maszynie systemu sprężyn i lin, które nam w tym pomagają. Jednak same liny i sprężyny nie wykonają za nas pracy. Musimy użyć własnych mięśni, by się to udało; jednak i tak jest łatwiej niż na macie.

Jeśli masz wątpliwości, czy zajęcia na reformerze są dla Ciebie, to zadzwoń. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.